حواله ارز بانکی

حواله ارز بانکی چیست و به چه صورت می باشد؟

به یکی از روش های انتقال پول که در جهان از آن استفاده می شود سوئیف یا همان حواله ارز بانکی گفته می شود. در‌این روش فرستنده مبلغ را به حساب بانکی شخص یا این که کمپانی گیرنده که به کانال بین المللی متصل هستند منتقل می نماید

این روش انتقال همانند انتقال حساب به حساب داخلی می‌باشد با این تفاوت که انتقال پول طی ۲ تا ۳ روز کاری صورت میگیرد . و کارمزدی حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد وجه ارسالی به وسیله بانک اخذ می گردد .

برای ارسال پول از روش کانال سوئیفت داشتن شماره حساب بانکی شخص گیرنده به همراه کد سوئیقت ( BIC ) واجب می‌باشد .

اسم فرد مالک و اسم بانک و همچنین و نام کشور مقصد حتما باید ذکر شود.

اطلاعاتی همچون نشانی بانک , نشانی سکونت شخص گیرنده وشماره تماس گیرنده هم در صورت وجود بصورت داده ها تکمیلی به وسیله بانک اخذ می گردد .

حواله های با مقادیری بزرگ از پرداخت های فردی معمولا از روش بانک های سرزمین امارات و ترکیه صورت می پذیرد و از نرخ مطلوب تری نسبت به حواله های فردی برخوردار هست .

حواله به کشورهای بزرگی مانند ایالات متحده و انگلیس به طور حواله داخلی هم قابلیت پذیر است , در‌این گونه حواله وجه به طور نقدی به حساب فرد گیرنده ریخته می شود , این حواله که اصطلاحا حواله سیاه اسم گرفته است بین ۳ تا ۵ روز کاری نیازمند زمان می‌باشد و دارنده این مزیت می‌باشد که حواله های بزرگ به طور یک‌سری تراز انجام پذیر بوده و فرستنده مبلغ هم به وسیله بانک و دولت آن مرزو بوم افراد محلی محسوب می گردد.

شرکت سلطان تجارت بازرگان انواع خدمات مرتبط با حواله ارزی و بانکی را برای شما انجام می دهد.برای انجام انواع خدمات بانکی و ارزی و همچنین ترخیص کالا خود همین حالا با شرکت  سلطان تجارت بازرگان تماس بگیرید.

ترخیص کار گمرک | حواله ارز از مرجع ترخیص کالا با ارز مبادله ای

 

حواله ارز از مرجع

حواله ارز از مرجع به چه صورت است؟

حواله ارز از مرجع::آسمونی : به پول ها و ارزهای خارج از کشور آسمونی گفته می شود .اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای آن در نظر بگیریم به واحد پولی گفته می شود که کشورهای خارجی برای مبادله از آن استفاده می کنند.

از جمله تفاوتی که بین مبادله های رون کشوری و برون کشوری می توان به این مورد اشاره کرد که در داخل هر کشوری معامله بر اساس واحد پولی آن کشور انجام می گیرد اما در خارج از کشور معملات بر اساس آن واحد پولی انجام می گیرد که اعتبار جهانی دارد.

برای مثال در کشور‌ایران برای انجام مبادلات , از ریال استفاده می شود , در آلمان برند و ایالات متحده دلار ایالات متحده , ولی زمانی یک اهل ایران بخواهد از ایالات متحده کالایی را تهیه و تنظیم نماید می بایست در عوض آن دلار ایالات متحده بپردازد , براین اساس می بایست مبنی بر یک رابطهٔ مبادلهٔ تعریف شده ( نرخ ارز ) ریال بدهد و دلار بگیرد و با آن کالا را بخرد .

از زمانی که کشور ایران مورد تحریم قرار گرفت به طور کلی دیگر کسی از کشور ایران نفت نخرید به علت اینکه مبادله ی خارج از کشوری هم انجام نشد دیگر دلار در دست ایرانی ها برای خرید های بین المللی نبود.

راه حای که دولت برای اینکار در نظر گرفت عبارت است از:

1-از ذخایر ارزی استفاده نمایند تا ببینند در آتی چه اتفاقی به وقوع می پیوندد.

2-ارز را به کالاهای لازم تخصیص بدهند یا این که جیره بندی کند

راه‌حل اولیه که معین است موقتا است و دوامی نداشت و باتوجه به این که جمهوری اسلامی ایران یک کشوری است روی خط زمین‌لرزه و… وچون هنگامی نیز که‌این اتفاقات می افتد می بایست از ذخیره ارز برای همین دولت خط مش دوم را برگزید .

از اون روز بود که دیگه دولت برای شغل های غیر لازم نظیر هجرت تفریحی , خرید کالاهی گران قیمت و…ارز در اختیار مردمان نگذاشت و این منجر شد دلار از1226تومان به3600تومان ( اما با نوسان ) رسد .

مراد از ارز هر وسیله‌ای است که به طور اسکناس , حواله یا این که تحلیل در مبادلات فرنگی جهت پرداخت‌ها استفاده می گردد و مراد از نرخ ارز فرنگی عبارت است از یه خرده از واحد مبلغی ملی که برای بدست آوردن واحدپول کشورهای دیگر بایستی پرداخت شود .

ترخیص کالا | حواله ارز بانکی ترخیص کالا با ارز مبادله ای

 

حواله ارز مبادله ای

حواله ارز مبادله ای 

حواله ارز مبادله ای :: همانطور که می دانید ارز را پول های خارجی که در کشور برای داد و ستد استفاده می شود را می گویند .

ارز مبادله ای نوعی از ارز است که به برخی کالا های خاص برای واردات تعلق می گیرد و ارزی که بعد از دریافت کالا حواله میشود ارز یوزانس نام دارد .

برای رد و بدل کردن ارز مبادله ای مکانی خاص در نظر گرفته می شود و ارز های مبادله ای فقط به 9 کالای خاص تعق می گیرد  به علاوه گرفتن آن هم زمان زیادی می برد و هم سختی بسیاری می طلبد .اما در عوض ارز آزاد بدون محدودیت است و مطابق با عرضه و تقاضا فروخته می شود .

ارز مرجع قیمت آن توسط بانک مرکزی در اختیار گروه های بازرگانی و اقتصادی که مد نظر دولت می باشد قرار داده می شود .به عبارتی ارز مبادله ای زمان خاصی و شرایط خاصی می طلبد.

نکاتی در استفاده از ارز مبادله ای بایستی در نظر داشت :اول اینکه ارز مبادله ای فقط کالا های خاصی را در نظر می گیرد و ارائه آن فقط برای کشورهای خاصی است و دیگر اینکه به صورت تماما نقدی عرضه می شود و درنهایت بانک سی و پنج درصدمبلغ را به عنوان وثیقه به علاوه مبلغ فاکتور در نظر می گیرد .

شرکت سلطان تجارت بازرگان و خدمات آن !

با توجه به شرایطی که در دریافت ارز مبادله ای وجود دارد و سختی های طی کرد این پروسه طولانی می توانید از متخصصین و کارشناسان زبده بازرگانی شرکت سلطان تجارت بازرگان  استفاده کنید .و با بهره مندی از توانمندی های عظیم آنها و سال ها تجربه در این زمینه ترخیص کالا های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسانید .

با شرکت سلطان تجارت بازرگانی تماس بگیرید و ترخیص کالا خود را با خیالی آسوده تماشا کنید .

ترخیص کالا با ارز مبادله ای | ترخیص کالا از جلفا